Znáte to – potřebujete nutně nového brigádníka nebo zaměstnance. Rozhodnete se sednout k počítači a vyplodíte nabídku volného místa. Během inzerování na pracovní portál většinou volíme cestu nejvýhodnější, a sice stránky, kde je možná inzerce práce zdarma. Nechceme přece plýtvat našimi náklady. Peníze a finanční stránka věci je pro nás jako pro zaměstnavatele velmi důležitá. Měli bychom však pochopit, že stejně tak na ní záleží i lidem, kteří si budou naše inzeráty pročítat.
Platy zaměstnanců
Vždy se zde stavíme před dilema – odkryjeme karty a ukážeme veřejnosti (i naší konkurenci), kolik platíme zaměstnancům? Nebo si to necháme pro sebe i za cenu toho, že se k nám přihlásí méně uchazečů?
Proč je tedy dobré uvádět v inzerátech plat (přestože se vám nechce tuto kolonku vyplňovat)?
- Působí to férově – nikdo nemá rád úlisné řeči náborářů o tom, že naše společnost se pyšní mnoha skvělými benefity, ale bohužel nemůžeme říct jakými.
- Nevyvolává to otázky, proč tajíme tuto důležitou položku. Upřímnost se prostě vyplácí!
- Je to kritérium, díky kterému se nám v podstatě uchazeči už předem rozdělí na ty, kteří jsou ochotni za tuto sumu u nás pracovat a na druhé straně na lidi, kterým by to nestačilo. Usnadní nám to ale práci.